Illusztrálási tipp: Szereplők megalkotása a CAS-ben

szereplok_as2018_bor.jpg

Nem csak a történeten múlik minden. Fontos, hogy a szereplők is szimpatikusak legyenek az olvasóknak. Ebben a cikkben leírtuk mire kell figyelni.

Amikor valaki olvasnivalót keres, az első amit keres: a téma, ami érdekli. A második: milyen az illusztrálás. Ha szépek a képek, szimpatikusak a szereplők (ránézésre), akkor azt a történetet már biztos, hogy olvasni fogja.

Érdemes kihasználni a játék adottságait. Akik rendelkeznek kiegészítőkkel: ők több frizurából és ruhából válogathatnak.

Kb. harmadik-negyedik sorozat után, már érdemes egyedi tartalommal feldobni a játékot: több frizurát, bőrtípust, sminket és ruhát betölteni a játékba, hogy minél változatosabb Simeket lehessen készíteni:

szereplok_as2018_2.jpg

Tipikus hibák:

- A történet szereplőinek hasonló arcvonásai vannak, mintha rokonok lennének.

- Minden egyes sorozatban ugyanolyan frizurájuk és hajszínük van és egy ruhát több szereplő hord (miközben a történetben szó sincs arról, hogy kölcsön vette)

- A szereplők mindvégig (a történet elejétől a végéig) ugyanabban a ruhában vannak,

- A szereplő élete végéig egy féle képen hordja a haját, a haj hossza nem növekszik (nőknél nagyon feltűnő) továbbá nem őszül,nem ráncosodik meg az arca (illetve nem öregszik meg).

- Az összes történetben a főszereplők az íróra hasonlítanak (Pl.: a főszereplő nőknek feltűnően mindig hosszú fekete hajuk van.)

szereplok_as2018.jpg

Törekedjünk arra, hogy a történetekben (ahogy az életben is) telik az idő: az emberek változnak, megöregszenek, napi szinten cserélik a ruházatukat (tisztálkodás után, tiszta ruhát vesznek fel)... Fontos, hogy a szereplők is ezt tükrözzék. A fantasy történetek esetén bátran legyünk kreatívak!

1. Legyen a szereplőknek külön ruhatára (saját stílusuk, kedvenc színeik, ruhadarabjaik, kiegészítőik... ami őket jellemzi) 

2. A női szereplőknek (hosszú haj esetén) több frizurája

szereplok_as2018_3.jpg

3. Ha a történetben évek telnek el, gondoljuk arra, hogy a szereplők külsőleg is megfognak változni. Legalábbis öregedni. Akár egy fiatal felnőttet is át lehet alakítani idősebbé (Pl.: sminkeléssel)

4. Ha több sorozatot publikálunk, törekedjünk a változatosságra (Pl.: sűrűn cserélgessük, kombináljuk az egyedi tartalmakat).

Sim készítés egyszerűen:

A második és a harmadik szériánál az a legegyszerűbb megoldás ha komplett Simeket töltünk le. Kb. 20-30 Sim cuccaiból már lehet kombinálni. 

Talán egy letöltött Simet a legegyszerűbb átalakítani, mint amit véletlenül kidob nekünk a CAS. Persze ez attól is függ, hogy milyen Simet kapunk: szereplok_as2018_4.jpg

A negyedik szériában lehet készíteni a Mods mappán belül almappákat. Ezt érdemes kihasználni, amikor a karaktereknek összeállítjuk a tartalmaikat:

Többféle képen lehet: ruhákat, külsőhöz cuccokat (bőrtípus, smink...), szükséges cuccos csomagok, módok... külön-külön mappában.

illusztralos_mappa.png

Pl.: Simnovella esetében, lehet egy külön almappa: bútor, dekoráció, a Simek külsejéhez cuccok... stb.

Simsorozatnál akár az almappák nevei egyezhetnek a karakterek neveivel. A lényeg, hogy könnyen kitudj rajta igazodni. Amint végeztél az aktuális történeted illusztrálásával, ennek a rendszerezés segítségével kitudod válogatni mire van még szükséged és mire nem.

A második és harmadik szériában nem ajánlott rendszerezni, mert előfordulhat, hogy nem olvassa be az egyedi tartalmakat a játék.

A képeken szereplő Simek a következő Simsorozatokból és Simnovellákból lehetnek ismerősek (kivéve a tündenő):

A kígyó bőre alatt (+16), Fairy Tale, Black Cat, Sword's Edge - Worst Day of Our Lives (+16) és a Zombie Hunters - The Outcast Four (+12).