Történet helyszínek megalkotása I. - Szobák átalakítása
Érdekel mi hogyan illusztrálunk? Milyen helyszíneket készítettük eddig a történeteinkhez? Megmutatjuk!
Az illusztrálási tippünk első részében javasoltuk a változatosságot. A történet helyszínekkel, illetve a szereplők szobáival is pont ez a helyzet. A The Sims 3 és a The Sims 4 rengeteg bútorral szolgál. Egy-két illusztrálás után már ajánlott kibővíteni egyedi tartalmakkal.
(Ekta szobája aThe Lost Hero c. Simképregény novellából)
(Az a fránya bugyi... c. Simképregény novella egyik helyszíne)
Arra is láttunk példát, hogy vannak akik csak egyedi tartalommal bútorozzák be a szereplők otthonát.
(Az én főnököm c. Simnovella egyik helyszíne)
(A Sword's Edge - Worst Day our Lives c. Simnovella helyszínei)
Egy történet leillusztrálásánál ne bátorodjunk el, ha a Simnovella vagy a sorozat nem a jelen időben játszódik. Minden adott ahhoz, hogy korhűen vagy megközelítőleg megvalósítsuk az elképzeléseinket:
(Képek: Árva Rózsa c. Simnovellából)
Egy történet nem csak otthon a négy fal között játszódik: konyhában, nappaliban, hálószobában... Ne feledkezzünk meg telken belül a teraszról és a kertről:
(Képek: Árva Rózsa c. Simnovellából)
Ott vannak a szereplők munkahelye is. Erre a tipikus példák: iroda, kávézó, étterem, kórház...
(Képek: A nyuszilány c. Simnovellából)
A Simnovellákban kevesebb a helyszín (egy vagy kettő), de a sorozatokban ennél jóval többre van szükség:
Több a szereplő, nekik is van otthonuk, munkahelyük a fiatalabbaknak iskolájuk. Jobbik esetben a szereplők egy helyen dolgoznak/tanulnak. Ide tartozik még a hobbi és a kikapcsolódás: könyvtár, Bowling klub, konditerem, uszoda...stb.
Ahogy mi emberek, a szereplők is szeretnek utazni, kikapcsolódni. Ilyen helyszínek is lehetnek még: szálloda, wellness központ, múzeum...
Amikor egy munkahelyen, közterületen forgatunk ügyeljünk arra, hogy megfeleljen a környezet a valósággal: például egy szórakozóhelyen ne csak a történet szereplői legyenek láthatóak. Legyen mozgó tömeg körülöttük:
(Képek a Police Story - Valentine's Day c. Simnovellából)
A negyedik szériában ez lehet nem okoz problémát. De ajánljuk, hogy a szereplők mellé készítsünk néhány Simet akiket a háttérben pózoltathatunk. Az ilyen Simeket sűrűn cserélgessük: ügyeljünk arra, hogy akik olvassák a történetünket, a képeken ne szúrják ki mindig ugyanazokat a háttér szereplőket. Vannak letölthető dekorációs állatok, madarak és emberek ezekhez a szériákhoz. Ezeknek mind hasznát lehet venni az illusztráláskor:
(Képek a Sword's Edge - Memories c. Simsorozatból)
Akinek nincs türelme a meglévő épületek belső átalakításához, akkor töltsön le olyan épületeket a játékba amik már be vannak bútorozva. Általában kevesebb átalakítást igényelnek.
Ha az adott jelenethez csak egy helyszínre van szükséged, nem kell az egész helységet berendezned. Elég csak annyira, amennyi belefér egy képkockába. Erre egy példa, a Peter Black & Black Cat c. Simnovella egyik jelenete:
Fontos szempontok:
- Úgy alakítsd át, bútorozd be a helyszínt: a Simed otthona olyan lakályos legyen, hogy szívesen helyet cserélnél vele,
- Bátran használj színes tárgyakat, falfestéseket, tapétákat vagy emeld ki a világos falakat, színesebb, sötétebb bútorokkal és dekorációkkal.
- Ha nincs ötleted, nézelődj az interneten. Nagyon sok kép található, melyekből bőven ihletet szerezhetsz,
- Mint a ruháknál, a lakásnak, háznak is lehet stílusa: rusztikus, modern, gót...stb.
- A házban a szobákat más-más stílusban is berendezheted. Ezzel azt a látszatot kelted, hogy a házban több ízlésű, stílust kedvelő személy lakik.
- A falak soha ne maradjanak üresek! Dekoráld faliképekkel, poszterekkel, falmatricákkal...stb.
- Ne illusztrálj olyan helyen, ahol alig van bútor! Ügyelj arra, hogy a helyszín a valóságnak megfeleljen, használj dekorációkat (még akkor is, ha azokhoz nincs interakció).
(Néhány kép egy lakás berendezéséről: A bennünk élő örök gyermek c. Simnovellához)
Az egyedi tartalmakról itt olvashatsz bővebben:
Egyedi tartalom használata: The Sims 2, The Sims 3 és The Sims 4
A képeket készítették: Caspian, Marcsy, Kyra és Jack